zondag 1 juni 2014

Hoe het allemaal begint

De aanleiding

Hoe vaak ik vanaf Chalet Bergrust op de Sint Pietersberg onder het genot van een heerlijk glas Belgisch bier over Maastricht heb uitgekeken weet ik niet. Ook weet ik niet hoe vaak ik een wandelaar daar naar binnen heb zien lopen en hem of haar met een oorkonde naar buiten zien komen. Ik wist wel dat de wandelaar een tocht over het Pieterpad van noord naar zuid door Nederland had volbracht. Hoe vaak heb ik, genietend van weer een heerlijk glas bier, gedacht: DAT WIL IK OOK! 
Het is heel wat jaren bij die gedachte gebleven, maar nu gaat het er dan eindelijk van komen. IK GA HET PIETERPAD LOPEN.

Wat zijn mijn verwachtingen

Nederland is een mooi land, met vele wisselende landschappen. Ieder landschap, iedere streek en iedere provincie heeft zijn eigen charmes. Ook de mensen daar hebben hun eigen gewoontes en (eigen)aardigheden.
Onderweg van Pieterburen naar de Sint Pietersberg wil ik genieten van van de omgeving, de natuur en van de ontmoeting met mensen. Soms loop je een stukje samen met een andere wandelaar of maak je een praatje met een toevallige voorbijganger, een boer op zijn land of erf of met iemand die zijn tuin aan het wieden is. 
Ik ga niet van te voren plannen wanneer ik een etappe ga lopen, maar laat dat afhangen van het weer en de vrije tijd die ik heb. 

Heb je zin om eens een etappe mee te lopen

Misschien zijn er mensen die eens een keer een etappe met mij mee willen lopen. Zij kunnen dat bij mij aangeven en dan laat ik weten wanneer ik weer ga lopen. Mijn email adres staat bovenaan mijn blog. 
Ik ga echter geen dingen regelen en ga ook niet van te voren plannen wanneer ik ga wandelen. Het kan zo maar zijn dat ik vrijdag's besluit dat ik zaterdag of zondag ga wandelen en dan zal ik de geïnteresseerden een email of SMS sturen met vertrektijden, vervoer en dergelijke. Je kunt dan reageren of je mee wil en dan spreken we verder af.
Kortom, ik wil het Pieterpad lopen en vind het heel gezellig als je eens mee wil lopen, maar ik bepaal.

Wanneer begin ik

Vorig jaar heb ik de beide boekjes met de routes van het Pieterpad gekregen en ik heb een paar goede wandelschoenen aangeschaft.
Aankomende vrijdag, het begin van het Pinksterweekend trek ik de stoute schoenen aan en sla mijn tenten op in Winsum. Op de vrijdagavond wil ik de eerste etappe, 11 km van Pieterburen naar Winsum afleggen. Op zaterdag wil ik dan de tweede etappe, 19 km van Winsum naar Groningen lopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten